söndag, januari 24, 2010

Resultatet


Visste ni att en perfekt fralla väger 80-90 gram?
Maja beskådar sitt fina Pärlbröd
Jodå, allt föll på plats.
När det var dags att baka ut frallorna så vips fanns tre villiga barn som ville hjälpa till.
Fick lite panik först men det bidde bara bra när jag gav upp att det skulle se ut som jag ville. Maja och Felix gjorde ett pärlbröd och C gjorde fina "lussekatter" av fralldegen. (och naturligtvis vägde varje fralldeg mellan 80-90 gram, annars blir det ju inte bra! ;) )
Frallorna gjordes enligt konstens alla regler och blev goda. (inte Morfarsgoda men nästan) Hade dem i ugnen en aningens för kort stund men annars så är jag nöjd.
Eftersom det gick så här lätt att gå i min Pappas fotspår så är väl nästa projekt lätt som en plätt.
För hur svårt kan det egentligen vara att göra Schwarzwaldtårta? ;)

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder, jag har väntat länge på dem. Alla har vuxit så mycket sen sist. Hoppas ni får en bra vecka. Tack även för den fina musiken Martina, spännande den 5 maj. Tack

    SvaraRadera
  2. Maja, faster skulle gärna vilja smaka pärlbrödet, det ser jättegott ut!!!

    SvaraRadera
  3. det är tyvärr redan slut...pärl-brödet var det första som gick åt.

    fast vi kan säkert baka nytt när H-killarna kommer på besök!

    /micke

    SvaraRadera

Jag vill säga: