söndag, januari 24, 2010

Morfars frallor ala mamma, är det nått att ha?


Glöm inte Koriander!



Så här ser Tysk jäst ut!

Tanken var den att baka en omgång tekakor för att ha lite gott bröd till barnens mellanmål på KIGA och skolan. I vanliga fall så försvinner tekakorna nästan innan de har svalnat.

Den här gången försvann de innan de blev bakade.

Närag berättade det här så kom det vilda protester.
Vi vill ha Morfars frallor istället! Kan du inte baka dem istället

Ingen kan baka Morfars frallor som Morfar

Inte för att jag någonsin har provat men jag tvivlar på att de blir lika fina och goda som hans.
Fast min familj tycker helt klart att det är dags att ta över familjetraditionen.
Så jag gör ett försök.


Vi får väl se om jag blir utskrattad eller inte.



Det är väldigt viktigt att använda en plastpåse över degen medan den jäser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: