onsdag, februari 11, 2009

Snurra min jord

Snön yr utanför fönstret. Teet värmer gott.

Micke åkte hemifrån vid halv sex. Samma veva vaknade alla barn och det var MORGON.

Passade riktigt bra för Cornelia skulle iväg till skidskolan och måste vara på plats innan 07.50 för att hinna med skidbussen. Tro det eller ej men alla barn var påklädda och hade ätit frukost när Ilona dök upp strax före 07.30. Det har nog aldrig hänt förut.

Cornelia verkar tycka att det är roligt med skidskolan. Vi får försöka att ta oss iväg och prova några backar snart. Februari är så ruskigt full med födelsedagar, fasching (karneval) och kalas att det är svårt att få till något. Men det är roligt med alla utklädningar och fester.

Till helgen fyller Valentin 2 år och Cornelia har uppvisning med sin dansgrupp på två faschingfester. På den ena ska vi alla gå på och naturligtvis även utklädda. Till vad vet jag inte men det finns gott om utklädningskläder här.

Sen borde väl Nicole få snart... haha, vem hade trott Lotta skulle föda före Nicole!? Vi är i jourtjänst och ska rycka ut när det är dags. Tanken är att föda hemma så det kan ju bli ännu mer spännande än vanligt... Eftersom jag och Nicole var på bio igår (fransk film "Endlich Witwe" eller "Enfin veuve" som den heter på franska. Trevlig film men lite väl... upprepande. Det var liksom samma saker som hände hela tiden) så har vi äntligen uppfyllt biokvoten så nu är det fritt fram att föda.

Kleerup har dykt upp i brevlådan och snurrar för fullt här.
och min dag behöver att börja att snurra lite fortare...

Njut av idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: