måndag, februari 23, 2009

Semla Temla Pemla Hus Pus Lus

Det blev nästan ett flygande byte när jag kom hem. Micke sitter nu på Arlanda och väntar på sitt flyg som ska till honom till Åland, där ska han husera tills på torsdag.

Retfull som han är så har han ringt och berättat var man kan få tag på semlor på flygplatsen. Jag som hade gjort iordning en tupperwareburk för frakt av semlor hittade inte en endaste igår kväll. Jag frågade till och med i cafeerna. Det värsta är att jag inte ens har ätit någon under helgen... illa illa.

Ralf ringde tidigare idag och undrade om vi hade beslutat oss för eller emot huset som vi var och tittade på. Han tyckte att det lät bra att vi har tackat nej till rosa huset för han hade ett nytt hus på gång till oss! Ralf är en rolig prick. Han och Nicole vill väldigt gärna att vi stanna här och därför svarar Ralf på annonser på hus som han tycker passar in på oss. (å som ligger i närheten av dem) Sen när han får svar på annonserna så förmedlar han vidare till oss å vi får avgöra vad vill med svaret.

Denna gång är det ett större hus med 5 rum, tror 125 kvadrat. Lustigt är att de som äger huset har bott i Stockholm och en av de tidigare hyresgästerna var en svensk familj. Svenskar har ett gott rykte i Munchen så det är inte till vår nackdel.

Få se om vi får ta oss en titt till helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: