fredag, februari 06, 2009

Fyra år och en stor kille!

Som vanligt sov både Felix och Maja i vår säng i natt.
Felix som har varit födelsedagsnervös i många dagar vaknade inte av väckarklockan som ringde i morse.
Jag och Micke petade på varandra och kom fram till att vi skulle snooza innan vi skulle stiga upp.
Under vår snoozning vaknade födelsedagsbarnet som berättade att "när jag fyller år så ska jag ligga i min säng så att ni kan sjunga för mig" och " När jag fyller år då vill jag ha sånt där papper på mina paket" (självklart såg han rullen med blixtenpapper som jag kvällen före hade slagit in hans paket) När jag berättade för honom att hans födelsedag faktiskt var idag så skuttade han glatt upp och la sig i sin säng.

Båda systrarna vaknade oxå till och vi gick och förberedde oss för att uppvakta födelsedagsbarnet med tårta och paket.
Felix låg och sov väldigt djupt när vi kom in till honom. Som tur var så vaknade han av vår skönsång och kunde äta tårta och öppna paket med Blixtenpapper.


En riktigt trevlig morgon med hela familjen. Micke gick sedan med barnen till KIGA och Ilona dök upp vid åtta och är nu ute en sväng med Maja på Familjecentret som är runt hörnet, där de har en öppen förskola. Jag har hunnit ta hand om tvätten och ska strax ta hand om köket.

På eftermiddagen så fortsätter nog kalasandet här hemma och på söndag är det kalas med kompisarna. (vilka det nu blir... ;) )

2 kommentarer:

  1. Grattis födelsedagsfelix! Störstkramar från bäster Mia

    SvaraRadera
  2. Ett stort grattis på din födelsedag Felix.
    Hoppas tårtan och presenterna var fina och lycka till med kalaset på söndag.
    kramar i massor från farmor och farfar

    Nu kom gratulationen på rätt plats:), se på föregående inlägg i bloggen, där finns också några rader till dig.

    SvaraRadera

Jag vill säga: