söndag, april 26, 2009

Man ska vara försiktigt med vad man önskar sig.

För ett par dagar sedan så sa jag till Micke att jag skulle vilja köpa en ny tvättmaskin. Jag tycker nämligen att den gör hål i kläderna och börjar att bli less på det. Nu har jag inget direkt bevis att det är där som kläderna går sönder, men tvättmaskinen är starkt misstänkt.

För en stund sedan kom Micke och sa att min dröm verkar gå i uppfyllelse. Va? sa jag för jag kunde inte komma på en endaste dröm förutom att få sova.
Jo, tydligen är det så att tvättmaskinen mer eller mindre har gett upp. Den vill inte släppa ut vattnet, vill inte centrifugera och knappt öppna luckan.

Alla blir vi ju lite mer egen på äldre dar men dessa egenskaper försvårar mitt liv betydligt.
Micke dristar till och säger att det är tvättstopp fram tills att han kommer tillbaka från sin jobbresa till Sverige.
Hahaha, underbart! Här har jag ett nerkissat täcke och div nerkissade kläder som skulle behöva sig en rejäl omgång.

Å Micke kommer inte hem förrän på torsdagkväll.

Det blir att knata ner till tvättautomaten där vi brukade hålla till förr i tiden.

1 kommentar:

  1. Hej, jag har också erfarenhet av att önska mig något som slår in fast man egentligen inte menar det.

    Jag var så less på vår "tjocktv" och sa högt att jag önskade att den gick sönder så att vi kunde köpa en platt-tv. Det gick inte många veckor då tv:n började krångla, den slog av sig själv när det var något bra program, tog lång tid att få igång osv. Alltså fick vi köpa min efterlängtade platt-tv som jag är jätte nöjd över. Men snopet när önskan slog in så snabbt. Kram till er alla/ Margaretha (som fortfarande är anonym)

    SvaraRadera

Jag vill säga: