måndag, april 20, 2009

En vanlig kväll

Jag står i köket och lagar mat när jag hör att någon är på toaletten.
Ser att det inte är C eller X så jag skyndar mig till toaletten.

Där har Maja klättrat upp på handfatet och smetar för glatta livet in hela håret med barntvålsskum.
Jag hjälper henne med att skölja håret när jag hör att det piper från köket. Skyndar mig att torka Maja och går ut till köket. Tar hand om det som pep när jag upptäcker att Felix har hämtat Kalles Kaviar från kylskåpet. Det är kaviar över halva köksbordet. Kalles Kaviar är banne mig det värsta jag vet. Det syns nästan inte och lukten sätter sig som berg. Usch, jag ryser bara av att skriva om det.

Nåja, det finns ingen annan som har lust att ha hand om saken så det är bara till att torka bort alltihop. Torkar bort det hela och dukar bordet och ropar på barnen att maten är klar.

X har knappt satt sig när han säger att han behöver nya kalsonger... Ser att det rinner efter hans ben och när jag lyfter upp honom för att ta honom till toaletten råkar jag stöta till hans drickjogurt som naturligtvis välter och rinner ut över hela bordet och golvet.

Ridå.

2 kommentarer:

  1. Vill inte byta med dig. *trösta*, *trösta*
    Känner igen det där med barn som plötsligt är där de inte borde vara och görandes saker som inte borde göras... Tvål över hela handfatet, testat att göra isglass och råkade hälla ut "lite" i den nyavfrostade frysen, ja listan kan göras lång.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Drickyoghurt kanske löser upp kaviar?

    SvaraRadera

Jag vill säga: