lördag, mars 27, 2010

Öppet brev till Julia

Julia Wiberg har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Guten morgen!":

Finmartina.
Har du Garden Collcetion på ditt HM?
Jag missade det här i Stockholm och det var värsta ruset tydligen. Jag blev som betuttad i den röda klänningen.

Varm kram.

Hej Julia!

Du anar inte vilka ögon jag fick efter ditt inlägg.

Jag jobbade nämligen i torsdags då Garden-kläderna släpptes. Snubblade över rosenklänningarna och tänkte -JULIA! Samtidigt så kändes det lite fånigt att köpa en klänning till någon som inte har bett om det och som jag nästan inte känner. Dessutom bor tjejen i ett annat land som jag inte har närmare planer att besöka. Men Juliatjejen tycker jag är råcool och som skulle passa såå bra i en sådan klänning.

Jag dividerade ett tag. Egentligen var den röda väldigt mycket Julia. Samtidigt så tyckte jag att den vaniljfärgade var lite mer användbar och till den skulle man utan vidare kunna matcha med samma knallröda färg som den andra klänningen. Tex kunde man ha den underbara, halvt/helt gräsliga jacka som hör till...

Jag dividerade ett tag till. Kom fram till att det inte kunde skada att lägga undan klänningen och sen ringa och fråga. Men vilken färg skulle jag lägga undan? Funderade en sväng till och ryckte tag i den vaniljfärgade och la undan den tills idag kl 20.00

Tror du att jag fick tummen ur och ringde? Nepp. Inget telefonnummer har jag till dig och det var så grymt svårt att slå numret till Moster för att få det. Däremot så skrev jag ett inlägg om klänningen som skulle på bloggen men den kom aldrig ut för alla foton på klänningen som jag hittade på nätet gör den inte rättvis. (kolla själv! )



Idag går alltså tidsfristen ut.

Kom fram till att jag köper ut den och sen har jag fyra veckor på mig att lämna tillbaka den ifall att du inte ville ha den. ( i samma veva så berättade också Micke att han ska antagligen till Sverige i mitten av April och då skulle man kunna skicka med klänningen)

Vi har varit på vift hela dagen och inte förrän nu har vi kommit hem och Micke är skickad ner på stan för att hämta klänningen som jag har lagt undan. (Han skulle ändå på stan så han har vägarna förbi) Dess värre är att det är väldigt tight med tid och det är inte säkert att han hinner till butiken innan de stänger...

Det sista jag sa var; "Julia vet inte ens om att jag har en klänning till henne så det är ingen katastrof om du inte hinner hämta ut den. Fast, det skulle vara bra om du fick tag på den".

Fem minuter efter att Micke gått hemifrån så läser jag ditt inlägg.

Nu håller jag tummarna att Micke hinner in i butiken innan de stänger och att du vill ha den vaniljfärgade skönheten.

Massor av kramar!
/Martina

2 kommentarer:

  1. Micke, han kan han!!!

    Klänningen har landat....

    SvaraRadera
  2. FINMARTINA!
    Är det sant??
    Herrejösses. Vad jag blev glad nu.
    Vad fint att det blev såhär. Att du tänkte så mycket. Såg den gräddvita på någons blogg. Så fruktansvärt fin.

    SvaraRadera

Jag vill säga: