tisdag, mars 02, 2010

Hort

I dag var det sista anmälningsdagen för att kunna få kindergartenplats och Hortplats. Hort är typ fritids men med pedagoger och mer ordnat än "mittagsbetreung" (dvs det som C har).

Vet inte om det är mycket bättre än det Cornelia redan har men jag tyckte som så att det skadar inte att anmäla henne för hösten och sen får vi se om vi får det eller inte.

För att krångla till allt så måste man naturligtvis komma in personligen på varje ställe som man ansöker till. Jag hade inga direkta åsikter om stället utan jag trodde att det skulle se ut ganska så likt det som vi är van med här, dvs Mittagsbetreung.

Ack så fel jag hade! Här var det stort. Det fanns ordentliga platser för barnen att hänga upp kläderna. Det fanns läshörn, pysselhörn, en hel gympa hall för lek och bus, Det var ljust och en hel uteplats runt hörnet. Trevlig personal som sa hej när jag kom in sänkte inte intrycket om jag säger så.

Första intrycket av stället är i allafall inte bara förvaring...

Papprena är påskrivna och så får vi se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: