onsdag, mars 10, 2010

Choklad och Organisation



Sakta sakta så börjar snön att tina bort igen... Undra om de stackars blomsterlökarna har klarat sig, de sticker upp ur snön iallafall...

Micke är i Sverige en sväng och det är femte veckan på raken som han är borta minst tre dagar.

Att vara själv och rodda ihop de tre barnen och jobb och allt vad det är, är inte alldeles lätt. Särskilt när det rör sig om så långa perioder. Visst, Micke brukar vara ute på vift men det har aldrig varit så här länge.

Barnen gör det bra och de vet att de måste hålla sig till mina regler när jag är själv, annars funkar det inte. Framför allt är det mornarna som är knepiga. Att väcka alla i god tid så att de hinner äta och klä på sig. Cornelia behöver en rejäl startsträcka innan hon vill äta.

Jag har fått lite mer tider på HM. Minst 10 timmar i veckan har jag tydligen rätt till men det är lite knepigt eftersom jag inte kan jobba eftermiddagar. 10 timmar blir det dock och det funkar bra. Det enda är när Micke inte är hemma. Då kan jag inte börja åtta som det är sagt, Kiga öppnar inte förrän åtta och jag kan ju inte ha C irrandes på gator och torg en timme innan skolan öppnar. Bra är iallafall att de är flexibla på jobbet och det är ok att jag kommer en timme senare sådana här dagar. (jag meddelar dem så fort jag vet att Micke inte finns hemma)

CVt som jag knåpade ihop gav frukt. Jag ska till veckan börja med ett datajobb som jag kan göra hemifrån. Ska bli intressant att se vad det är för jobb som jag ska göra. Jag vet eg inte så mycket mer än att Ritter sport är inblandade. Det är Cornelias kompis Elias mamma, Manuela som har kommit med jobbet. Som jag har fattat det så är det henne som jag ska jobba mot så det blir nog bra.

MajaPaj har vaknat och sitter här i mitt knä och sover medan jag skriver de sista orden.

Godnatt!

3 kommentarer:

  1. Grattis till nya jobbet!
    jag är strax påväg hemmåt...efter lite jobb, träffar med Jonas & Anna + barn, LOWE + emma... taccos kväll. W gillade mina byxor :-)

    nästa vecka hoppas jag att jag kommar att vara hemma

    /m

    SvaraRadera
  2. Kul med nytt jobb, ska du ha bägge jobben eller är datajobbet så mycket att du känner att det räcker? Grattis iallafall och hoppas att du kommer att gilla det.
    kram till er alla. Bamse dyker upp idag eller morgon skulle jag tro.

    SvaraRadera
  3. Micke; kul att du har kunnat träffa någon medan du har varit i Stockholm. Bra att du inte måste hänga på pressbyrån hela tiden...;) (Micke har varit i Kalmar ett par varv och den enda höjdpunkten där är tydligen pressbyrån)

    Margaretha; Jag kommer att ha båda jobben. Datajobbet kan jag styra som jag vill så det funkar att kombinera med HM. Jag börjar såhär och så får vi se vad det blir i slutändan.
    Vi ser framemot Bamse!

    SvaraRadera

Jag vill säga: