torsdag, februari 25, 2010

Nu vankas det sovmorgon!



Jag har just kommit hem från Nicole där jag har varit barnvakt.

Eftersom Micke inte är hemma så fick jag lov att ta med mig mina tre när jag skulle vakta deras fyra medan Ralf och Nicole var på konsert.

Sju barn har jag fixat pyamas, borstat tänder och lagt i säng.
Jag upprepar; sju barn.
1, 3, 3, 5, 5, 7, 7 åringar var det. Visst jag har haft dem alla sju nån gång förut, men det har varit på dagtid och som vi alla vet så är det lite annat när det är kväll.

Bara ett barn vaknade under kvällen och det var Maja och hon var nöjd efter att jag uppenbarat mig och la henne på madrassen igen.

Nu är det dock paybacktime för Ralf och Nicole.

Mina barn sover nämligen över och Ralf har morgonskiftet och fixar så att alla barn kommer dit de ska.

Å jag?

Jag ska dra ut sladden till väckarklockan och sova tills jag vaknar!

2 kommentarer:

Jag vill säga: