lördag, augusti 15, 2009

Sova

Klockan är 6:52 och jag är vaken sen 3:33.

Jag och Maja gick igår ut på en virrig men trevlig promenad här i området. Det är mycket att upptäcka här, det är liksom inte vår bakgata ännu.

Nåväl. Maja somnade i vagnen efter ett tag och jag gick in på Bauhaus för att kolla in markiser och annat nyttigt. Kände mig lite snurrig och matt men skyllde det på det skumma vädret, som kändes som regn som aldrig kom. Köpte en flaska med vatten för att åtminstone lätta på det hela.

På vägen hem så lyckades jag ta fel strassenbahn (de håller på och bygger om har därför andra linier än vanligt och det tänkte inte jag på) och jag hamnade helt fel. (man ska inte sätta sig på en strassenbahn och läsa böcker det första man gör, bättre att kolla om man åker rätt kanske) Efter att ha åkt buss och en strassenbahn till så var jag äntligen hemma.

Väl där hemma vaknade Maja och var alldeles förtvivlad. Hon hade fått för sig att vår promenad skulle ta oss till Farfar och Mormor (lite oklart vem hon eg menar) och var nu väldigt ledsen för att vi åter igen var hemma. I samma veva kom Micke med barnen. Han ringde på dörren eftersom nyckeln satt på insidan å då kan man inte öppna dörren utifrån. Maja reagerade direkt och sprang till dörren och ropade "nu kommer dom". Gissa hur besviken hon blev när hon såg att det bara var Pappa med syskonen som stod där.

Nåväl. Jag som alltjämt kände mig snurrig försökte trösta Maja och avleda henne. Hon köpte inte mina förklaringar att Farfar och Mormor bor långt borta men att de snart ska komma och hälsa på.

Storasyster kom till undsättning och lyckades göra Maja på bra humör igen.
Micke fick lov att åka iväg till jobbet igen (meningen var att han skulle jobba hemifrån men planerna ändrades.) och vi andra gjorde lunch.

Jag började känna mig sämre och sämre och nu hade jag en huvudvärk utan dess like. Det gjorde ont att prata, det gjorde ont att röra på huvudet och jag hade mest tunnelseende.

Ringde till Micke och berättade hur läget var. Bad honom att inte ta några omvägar hem för jag behövde gå och sova.
Efter att ha pratat med honom så la jag mig på soffan och sov av och till. Det var som i dvala, hade inte riktigt koll på vad som hände runt omkring mig.

Klockan 18 dök Micke upp.
Jag stöp i säng. Drog inte ens för gardinen.
Jag sov och sov.
Vaknade av att Micke gick och la sig strax före midnatt. Felix kom i samma veva till vår säng. Någon gång efter det så dök Maja upp.

Vaknade 3:33 och kunde inte riktigt somna om. Kände mig inte snurrig och hade inte heller ont i huvudet.

Läste lite i en bok.
Läste lite mer.
Läste ut boken.
Trångt i sängen. Ont i ryggen. Svårt att vända på sig med alla i sängen.

Ger upp och går och lägger mig på soffan i vardagsrummet.

Klockan tickar.
Klockan slår.
Klockan tickar högt.

Klockan sex gav jag upp helt och beslöt mig för att nu är det morgon.

Felix har vaknat och leker med bilar i vardagsrummet medan jag skriver.

Det blir nog en bra Maria Himmelsfärdsdag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: