tisdag, januari 13, 2009

Tråkinlägg ang sjukdom

Jag är sååå less på sjukdom.
På att jag inte känner mig fit.
Nu är det halsen och det är inte bra sen en vecka. Fast det är nog nästan två veckor som det började, men symtomen har växlat.
Jag har så ont i halsen att jag helst inte vill prata.
Jag kan inte svälja utan att göra världens grimas.
Igår så började höger öra att göra ont. Så nu gör nästan hela huvudet ont.

Blä. Det jag inte gillar är att jag inte har en chans att "vara sjuk". Jag har alltid minst ett barn med mig och att ligga på soffan eller i sängen är bara att glömma.
Men jag är seg. jag är låg, jag är som en hösäck som skulle vilja slängas på tippen.

Jag valde i morse att gå på miniclub med Maja. Efteråt gick vi till en läkare som finns i närheten och försökte få en tid. Inte förrän på torsdagmorgon hade de tid för mig. Det är iallafall bättre än ingen tyckte jag.

På eftermiddagen var det dags för Felix fyra årskontroll med det visade sig att de (jo, det var de, jag hade nämligen orginallappen kvar så jag vet att det är de som och inte jag som är förvirrad ) hade schablat bort Felix tid så vi fick pallra oss hem utan någon kontroll.

På vägen hem så gick vi förbi min vanliga läkare och jag tänkte att jag kunde ju lika bra chansa att de hade en tid för mig. Japp, det hade de! Ganska snabbt gick det med undersökning och nu har jag ondare än förut...

Nått att gurgla med och några tabletter blev skörden och jag hoppas verkligen att det ska funka.

Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: