torsdag, januari 22, 2009

Nypremiär på skridskor

När vi var i Norge julen 2006 så åkte vi skridskor just nedanför slottet. Cornelia fyllde 4 och tyckte att det var jättekul. När det var dags för Felix att fylla 2 i Feb 2007 så råkade det vara så att vi åter igen befann oss hos Syster i Norge. Självklart så tog vi då en ny sväng på isen och Cornelia visade att hon helt klart gjorde framsteg.

Sen dröjde det till nyårdagen 2009 innan hon och vi fick chansen igen att visa våra talanger. Tillsamman med Farmor och Farfar som hejjaklack åkte Micke och Cornelia för glatta livet och vi sa gång på gång att det ska inte dröja så länge innan nästa åk.

Well, så himlarns lätt är det inte att få till det. Att jag ska åka iväg med alla tre under veckan funkar inte utan det är helgerna som gäller och då är det så mycket annat som händer och hur länge som helst finns inte skridskobanan att tillgå (den finns inne i stan och försvinner sista januari)

Det är bara att göra det bästa av det hela. Inget sker av sig själv så det är bara att försöka fixa till en lösning. Idag, medan Felix var på Kindergarten, Maja med barnvakten Ilona så åkte jag och Cornelia iväg och lekte Bambi ett tag.

Med oss hade vi Nicole (japp, hon var även på isen med sin bauta mage.. hon gjorde det bra.) Hannah , Jakob och Nicoles pappa som heter... Well vi kallar honom för Opa så vi kan ju fortsätta med det.

De senaste dagarna har varit med snöblandat regn och grått och tråkigt. Men inte i dag.

Idag sken solen, lagomt kallt/varmt och helt perfekt att åka skridskor.

Jag har inte stått på skridskor sen i skolan så det är väl si sådär 25 år sedan sist... Det gick dock riktigt bra men efter 40 min la jag av för då dog mina fötter. Det är nått med vänster fot, den gillar inte sport utan börjar att värka och det är inte kul alls.


C fortsatte iallafall på isen och det blev 1,5-2 timmar för hennes del. Nu åker hon utan något stöd och försöker sig på piruetter. " Mamma, jag har en dröm och det är att bli isprinsessa" . För att den drömmen ska kunna gå i uppfyllelse så får vi nog försöka att åka lite oftare än 4 ggr på 2 år!

Nu är det dags att ge barnen lite mat och sen är det sänggående.
Och som sagt, inget sker av sig själv....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: