lördag, september 11, 2010

One night in Bangkok*

...eller en natt i München. Same, Same but different.

I München anordnas det olika kvällar då det är öppet till 24. Det är museernas kväll, Musikens kväll osv. I kväll var temat kultur och shopping. De allra flesta affärena hade öppet till midnatt och olika happenings var anordnat lite här och där. Konserter, Magdans och Modevisning var det jag råkade gå förbi i år och himmel vad mycket folk det var på stan. Vädret var bra och det har väl lockat lite extra många människor att gå ut på stan.

Mitt mål på stan var att köpa alla saker som Cornelia behöver till skolan. Ni vet, allt det där som vi tar som självklart att man får i skolan (Pennor,målarfärg, skrivhäften, lim, osv) måste man köpa själv här. Vi får en hel lång lista med exakta angivelser om vad vi ska införskaffa. Skrivhäftena ska ha olika färger på omslag så att barnen vet vad det handlar om för ämne. Omslagen köper man färdiga och trär bara på häftet. Här duger det inte med Kalle ankapapper eller liknande som jag hade som barn.

Jag har alltid tyckt om att köpa nya saker inför skolstarten. Det gjorde jag långt upp i klasserna (tror faktiskt inte att jag någonsin slutade). Nån snygg penna och en bra almenacka och något annat litet som kunde pigga upp under skolåret.

Riktigt så är det inte nu när jag köper in för Cornelia. Allt är ju redan förutbestämt så det finns inte så mycket att brodera ut. Ändå känns det bra att fixa inför skolstarten på tisdagen.

Felix börjar i förskolegrupp och det har han pratat mycket om de senaste dagarna. Maja fortsätter i samma spår och får vänta ett år innan det är hennes tur att börja i förskolegrupp. Tänk att mina lilla MajaPaja ska börja skolan om två år... Ofattbart att det någonsin ska hända.

Var förbi på jobbet oxå för att se hur schemat ser ut för veckan. Där visade det sig att båda mina chefer hade slutat (!) och att det nu var två nya som var är ansvariga för avdelningen. Här går det undan må jag säga. Ska bli spännande att börja jobba igen och se om de nya cheferna kan få till schemat lite bättre. OCH framförallt, kanske, kanske har det liiiiite mer koll än de förra...

Näe nu är det dags att gå till sängs. I morgon/idag ska vi nämligen till Memmingen och fira Michael, kusin Kerstins man som fyller 40 år. Ska bli kul att få träffa dem igen.

Sov så gott!

*One night in Bangkok

Murrey Head

1984

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: