tisdag, november 24, 2009

Sjukt barn och nytt att läsa

MajaPaj är hemma med feber och hosta. Allra värst är det på natten men hon är dock på bättringsvägen så det går åt rätt håll.

Mickes syster Angelica har börjat att blogga och det ska bli kul att läsa mer om deras vardag.

Det är otroligt vad mycket har ändrats i och med att Internet har blivit etablerat. När jag bodde i Usa 93/94 så visste jag inte ett dugg om vad som hände i Sverige. Min information under året var genom brev och tidningsurklipp som vänliga mäniskor skickade till mig. Den endaste gång som jag hörde om Sverige var i vinter-OS i Lillehammer där Pillan tog medalj. Jo, en gång till hörde jag talas om Sverige... Det var ju nått sorts fotbolls - VM å svenskarna råkade väl typ ta brons eller så...;)

Jag skulle inte kunna palla att bo i utlandet om informationsflödet skulle vara likadan som då.

Nu kan jag dagligen surfa in på tidningarnas sajter och läsa om nyheter. Jag läser min familj och vänners bloggar och kan lätt skicka iväg ett mail utan att vänta i veckor på att få ett svar. Jag har själv blogg för att de som är intresserad av vårt liv kan få en liten glimt om hur det är hos oss.

Sen har ju flygpriserna blivit mycket lägre än vad det var då. De har ändrats enormt bara under den tid som vi har bott här. Nu kan man ju faktiskt åka till Stockholm å tillbaka, för 1000 lappen om man bara planerar lite. Det gör ju att avståndet inte är allt för stort.

Världen har krymt och det är jag glad för.

För annars så hade jag ju bott på Grubbe! ;)

3 kommentarer:

  1. Krya på dig Majapaja önskar farmor

    SvaraRadera
  2. Härligt, nu är jag inte anonym i mina komentarer i din blogg, har lyckats registrera ett konto.
    kram

    SvaraRadera
  3. Inte dåligt, då är det bara en blogg som fattas!

    SvaraRadera

Jag vill säga: