onsdag, november 25, 2009

Onsdag

Maja hann bara bli frisk så blev jag dunderförkyld. Nåja, det ger väl med sig snart.

Det är den 25 November och min dopdag. Undra hur vi ska fira den...;) haha, konstigt att jag vet min dopdag men jag vet faktiskt oxå Mickes... 5 sep 1971! Det ni! (gissa hur jag kan komma ihåg det!?!?!)

Intressantare är väl att Stefan fyller år idag och det gör även min gamla klasskompis Mona. Så grattis till er båda!

Grannarna håller på att renovera eller någon där hemma och har en hel lastbil som står här ute som de lägger sådant som de inte ska ha kvar längre. Har bla sett en jordglob, en fin järnsäng och en Billy bokhylla.

Minns ni när jag hade alla ungar här hemma och Micke smet iväg till IKEA? Ett av hans uppdrag var att köpa just en Billybokhylla som vi ska ha nere i källaren för alla spel. Det tog ett bra tag innan vi fick tid att smälla upp bokhyllan och när Micke och Felix öppnade paketet så visade det sig att Micke hade köpt fel hylla... Den är nämligen 40 cm bred istället för 80! Paketet var redan öppnat så killarna bankade iallafall ihop hyllan. Men vi behöver ju fortfarande en bredare hylla....

Kanske skulle man knacka på och fråga om vi kan överta deras gamla hylla? Hyllan behöver inte ens vara snygg för den ska som sagt stå i källaren. Det skulle vara onekligen praktiskt att bara lyfta in den och slippa åka iväg till IKEA.

Får fundera på det.

5 kommentarer:

  1. Det är ju kanon att få den färdigmonterad och bara bära ner den i källaren. Ring på omgående och fråga snällt så kanske du har en lyckodag idag. kram

    SvaraRadera
  2. och Emma är intresserad av en jordglob, passa på att fixa en julklapp samtidigt!

    SvaraRadera
  3. Wow Stefan! Grattis igen! Trodde inte att du läste här! (har ni bokat biljett ännu? När flyttar ni? När ska vi fika? )

    SvaraRadera

Jag vill säga: