torsdag, mars 05, 2009

Regn, operation,hus, konsert å friskhet!

Regnet slår mot rutan, runt tio grader plus.
Alla är friska!!!

Micke och jag var på konsert igår med Katy Perry, hon med "I kissed a girl", ni vet.
Fartig tjej med energi men kanske inte allt för bra låtar och ljud...

Före gick vi och åt på en kinarestaurang och drömde om Eurasisa. Vi tycker båda att ingen annan restaurang kan mäta sig med Eurasia i Umeå. När det gäller kinamat iallafall... (Bergmanns slår det mesta annars..;))

Nu ska vi ju snart till Umeå så vi får väl försöka att ta oss dit. (japp, även Micke åker med till Umeå, inte hela tiden men merparten) Det är mååånga år sedan vi var där sist och deras mat kanske inte alls är god längre. Kanske bara i vår fantasi. Vi får göra ett försök.

Min Pappa ligger på sjukhus och väntar på att bli opererad. Han har varit ute och slarvat och .... Äh, han har åkt snowboard och lyckades bryta benet. Tydligen var brottet så kompicerat att det behövs en op. Undra om Grey scrubbar in... ;) Som liten ville jag hemskt gärna bryta en arm eller ben. Flickorna Miskovsky bröt nyckelbenen stup i kvarten och det lät så spännande. Nu är jag inte lika imponerad men jag gissar att barnen tycker att det blir extra spännande att träffa Morfar hoppandes på kryckor.

En stor kram till Pappa, och lycka till med operationen! Hoppas du får komma hem snart.

I morgon är det dags för mig att titta på det nya huset. Micke var i helgen och tittade och eftersom vi ännu en gång hade sjuka barn så stannade jag hemma. Han fotade en hel del och har sen beskrivit huset. Det skumma är att det är exakt samma planlösning på detta hus som det första vi tittade på. Detta hus är dock större och med ett bättre läge.

Vi försökte igår vid middagen att prata om var vi ska landa. Men det är svårt. Två olika världar och åsikter som ska förenas i minst lika många möjligheter. Och vad är egentligen bäst? och varför skulle just det vara bäst? Skitsvårt.

Jag säger som Monster.
Inget varar för evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: