söndag, mars 15, 2009

Points from Germany

Alltså
efter en kort genomlyssning
på ett par låtar på youtube ( är inte ens säker på att alla var i finalen men årets tävling iallafall)
så:
  • Heat- näe
  • Star pilots- jaha? bra scenshow men låten? nja.
  • Malena- Det här har varit med förr i ESC-historien. Och det har inte gått bra. Sorry, inte bra.
  • Agnes- sticker inte ut, är en jämn ljudmatta.
  • Molly- Fin sång men hon är för ung för sina ord. Behöver mer personlighet.
  • Alcazar- de rockar. Men inte en av deras bästa. Kommer att snurras på Monsterfesten!
  • Emilia- jo. en av de bättre. Radiohit och rätt i soundet. (åtminnstone här i Tyskland ) Emilia var med i en show här som var som "IDOL" men med gamla avdankade idoler (Limahl, Coolio, Weather girls, Chris Norman var oxå med. Norman vann) Hon hade väldiga problem att hålla tonen och det hör man här med. Men det svänger!
  • Caroline -Tidlös, rå och äkta (på flyget hem så satt jag bredvid några vars barn hade gått i samma klass som henne.(de såg en tidning som jag läste och bad att få läsa artikeln efter mig) De berättade att hon hade hoppat på deras biltak vid ett tillfälle så att det blev bucklor. Spännande tjej. ) Bästa rösten.
  • Sarah- bra låt men för lite kraft. Skulle ha vunnit på att ha lite mer fart sig. och lite värme.
  • Sofia- låten har varit med i Esc under de senaste 10 åren. Inget nytt. Men hon gör det bra.
  • Måns- Micke tyckte att det lät som tre låtar som han känner igen. Går att tralla med på en gång. Sommarhit. Men inte en ringsignal i min mobil.
  • EMD- Backstreet boys modell sämre (hey man kan höra sången! Det kunde man inte alltid när jag såg Backstreet på globen, det pga småtjejernas illvrål). Ska sanningen fram så är det ändå den låt som fastnar bäst. Underbar att träna till.
  • Lili och Sussie- de gör det som de är bäst på. Inget nytt men dansvänligt.

Vem skulle jag ge en röst åt... Caroline och EMD eller ev Emilia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: