tisdag, mars 03, 2009

Oväntat besök- igen!

Efter att jag och Nicole har sett en film på bio så brukar vi fastna i någon tunnelbanenedgång och stå där och småfrysa och babbla. Det finns nog ingen som pratar så mycket som Nicole och jag blir likadan när jag är med henne. Vi pratar om allt mellan himmel och jord och det tar tid... Men oj vad trevligt vi har under tiden. Nu har vi faktiskt börjat att lära oss att man kan prata på andra ställen än tunnelbanenedgångar, för det är faktist ännu trevligare att prata på ett cafe med en kopp te, trott eller ej!

Nu är det inte riktigt aktuellt att gå på bio med Nicole för tillfället (hon har ju just fått lilla Victoria) så döm min förvåning när hon dök upp här hemma strax efter att jag kom hem från mitt biobesök i kväll!

Hon hade inte ens ett ärende utan kom bara förbi en snabbis. Å så trevligt! Vi har nästan inte träffats alls efter Victorias födelse och det mest för att vi har varit sjuka hela tiden.

Micke gjorde iordning de sista semlorna och vi drack gott svenskt te och pratade om det svenska kungahuset ända tills Nicoles mobil ringde och det var dags för Askungen att bege sig hemmåt för att amma lite.

Bra avslut på kvällen!

(Filmen? "The Reader" som var kanonbra. Kate Winslet är verkligen bra och gör rollen väldigt rättvis. Boken minns jag som bra men ska läsa om det inom kort)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: