fredag, augusti 24, 2012

Me myself and I

 Sverigeresenärer

Harkel harkel. host host, någon här?

Om jag nu ska vara själv i tio dagar så måååste det ju finnas oceaner av tid att skriva här.

Min semesteransökan försvann på något konstigt sätt och enligt semesterplanen var det meningen att jag skulle jobba varannan vecka under augusti stället för att vara helt ledig i tre på raken.

Det hade jag ingen lust med så efter lite joxande så fick jag åtminstone två veckor på raken. En av de veckorna där det var meningen att Micke skulle vara ledig så gick det inte alls att fixa ledighet. Så vad göra? Antingen frysa inne Mickes semester och ta den en annan gång. Men det är ju NU som vi har sommarlov ,d et är ju NU som vi har möjlighet att hitta på något. Kruxet  var oxå att det då finns tre barn att trolla bort på något sätt för att möjliggöra jobb. Eller så gör man som det nu blev, dvs Micke åker till Sverige med alla barnen och får rå om nära och kära i tio dagar medan jag jobbar.

Det är bara Maja (och jag) som har varit i Sverige i år och både Felix och Cornelia har frågat många gånger om "när åker vi till Sverige?" . Cornelia var väldigt upprörd på pingstlovet då vi åkte till Italien. Varför skulle vi åka iväg dit när vi kunde åka till Sverige? (efteråt var hon dock väldigt nöjd och nu räknas Italien som hennes favoritland). Nu får hon åka till Sverige en sväng och det blir bra för jag vet inte om vi hinner med någon fler tur under 2012.


Så vad hittar man på när man är helt själv där hemma?  Jag börjar med ett 90 minuters spinningpass å så får vi se vad det blir därefter!



Eftersom låten "Me, myself an I" är så urbota tråkig så lägger jag upp en annan låt av Beyonce.
. "Single ladies", den här gången med hjälp av Justin Timberlake.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: