söndag, augusti 26, 2012

Ich hab die Haare schön


Jag har varit hos Cornelias frisör för att slinga utväxten.
Frisören tyckte dock inte alls att det var nödvändigt och övertalade mig att strunta i det. Öh, ska inte en frisör göra det som kunden vill? Å sen så blev det ju mycket billigare för mig och inga pengar för honom... Skumt. Nåja, Frisören klippte mig och klippte upp luggen åt helt fel håll. Detta påpekade jag och då sa han bara att det var mycket bättre att ha den åt det här hållet. Jag är en väldigt snäll kund så jag sa bara att det vet jag inte om det kommer att funka men jag kan alltid prova.
10 cm klippte han rakt av och mitt långa hårsvall blev med ens mycket kortare.

När jag sen tittade mig i spegeln så såg det väldigt bra ut! Ett lyft att klippa av det trötta, långa håret. Att luggen ligger åt fel håll är väldigt ovant och det är lite "irriterande "att ha något i pannan. Men man vänjer sig väl. Att utväxten inte blev fixad stör inte alls längre. Konstigt men sant.

Jag snabbtog ett par bilder  med en skruttig kamera igår kväll,
iförd regnjackan, eftersom jag skulle gå till Rewe.



Johanna blev oförglömlig för ett par år sedan då hon var med på uttagningen till IDOL i Tyskland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: