fredag, augusti 31, 2012

Drömma går ju alltid :)

Det är nu fredag och en hel vecka har gått sen Micke och barnen åkte iväg. Det är ruskigt tomt utan dem och jag längtar efter dem alla fyra. Men samtidigt så är jag jätte,jätteglad över att de har åkt iväg. Barnen får uppleva en massa svenskhet och får massor av tid med nära och kära. Micke har ju inte ens haft något mission därborta utan bara varit ledig och bara det är väldigt värdefullt.

 TID. -att göra ingenting, att prata, spela spel, äta tillsammans och sova ut i sängen.


Att barnen fått träffa älskade Dennis igen (åh vilket tjat det kommer att bli om en hund när de kommer hem. Det blir det alltid.) var väldigt otippat. Lill/Storkillen är väldigt skröplig och det har varit ett par varv som det inte har varit bra med honom. Men gång på gång så repar han sig och visar sig från sin bästa sida. Tråkigt men sant så tror jag inte att vi kommer att få träffa honom en gång till. Väldigt liten chans. Dennis är gammal (han har just fyllt 15 år! ) och vi har haft många fina år med honom. Både under åren hemma hos oss och hos bästa tänkbara Moster.

Puss till både fam Forsmark (å alla grannarna som verkligen har varit med Dennis under de här åren) och till Dennis själv!

Det har dock varit en väldigt bra vecka här hemma. Har jobbat en massa och är inte riktigt vän med att jobba så tidigt på morgonen. (jag börjar kl 06:00) Jag har inga problem att stiga upp (04:20) utan mitt problem är att gå och lägga mig i en vettig tid.(helst inte senare än 22:00) Det är ju liksom på kvällen som jag kommer igång och det är ju då som allt händer. Nu kan jag ju inte ens skylla på att jag måste lägga barn eller dyl, jag är trög ändå å kommer oftast för sent i säng (23-24:00). Å det är inte bra....

I kväll är sista tidiga kvällen och sen så jobbar jag ett varv i morgon och sen är det "långsemester" för mig! Två veckor ledigt, ända fram till att skolorna börjar igen.


Under ledigheten vill jag:

      -Ströva runt i en by/stad/håla/park och utforska omgivningen utan att ha något egentligt mål.
      (Här är Cornelia i Peschiera som ligger vid Gardasjön)


 -Göra roliga saker på en nöjespark. 
Vi har inga årskort på Legoland längre så nu är det dags att upptäcka något nytt!  
Här på Gardaland i Italien


 -Upptäcksfärder i gränder.
 Här i Brenzone, vid Gardasjön.
(hit ska jag åka tillbaka någon gång och bo
 på ett Bed and Breakfastställe som vi hittade i gränderna.
Urmysigt!)


 -Prova på nya saker!
Här är vi hela familjen på en klätteräventyrsbana i Sydtirol


 -Se det stora i det lilla.
Här alperna i Villnösser Tal


- Gofika med bästaste vännerna. 
(Kan vara nååååågot svårt för ni är ruskans långt härifrån allihopa men vi kanske kan Skypefika? )
Som när Mia var här i Juli och vi satt i trädgården där hemma.


-Precis hinna under tak innan regnet öser ner!

Cornelia, Ellen, Lotta och Wilmer sitter och äter och tittar fascinerat på ösregnet som började precis när vi satte oss för att äta och slutade i samma sekund som vi var klara.
                                                                                 
                      
-Bada!!!!
Maja, Cornelia, Felix och Felixs klasskompis Leonie svalkar sig
i den lilla fontänen vid Schloss Nymphenburg


-Sova gott och länge

1 kommentar:

  1. Kul att du börjat blogga igen, ser framemot att läsa ofta om vad ni har för er,
    kram
    Margaretha

    SvaraRadera

Jag vill säga: