fredag, september 30, 2011

Excuse Me, Hallelujah

Vilken dag.

Morgonen började med att Ralf kom förbi med Victoria (redan bestämt sen förut) och berättade i samma veva att Jacob hade blivit sjuk och att det inte skulle bli något med deras barnlösa weekend. Ojdå.
Kunde ju inte ha passat bättre för min del.

Det är megasynd att de inte kunde göra sin planerade weekend men jag måste säga att jag pustade ut. Vi får göra ett nytt försök. Har redan fått datum för en annan weekend och då borde vi alla vara friska igen och vem vet, kanske är Micke oxå hemma.

Sen ringde Felix klasskompis mamma och berättade att hon hade blivit sjuk och inte kunde gå på Oktoberfesten som det var planerat. Därför kom inte heller klasskompisen till oss och vips bidde min planerade 8- barns helg en nästan vanlig fredagskväll. SKÖNT!!

Det har varit strålande sol och vi tillbringade hela eftermiddagen i den lilla parken bredvid oss. Väldig många barn och föräldrar i varierande åldrar. Barnen har klättrat i träden och lekt som bara den. När vi satt oss ner för att fika lite så frågade en mamma som var med oss om Felix hade slagit sig.

Nej sa både Felix och jag  och jag vände mig mot honom.

Och jisses vilken megabula han hade i pannan! Däremot så har han inte slagit sig utan det är från ett bett som han måste ha fått medan han lekte. Det är inte ömt och inte stenhårt och Felix bekymrar sig inte alls. Vi har varit med ett par gånger då han (precis som Maja) har reagerat kraftigt på bett men nu är det många år sedan sist. Trodde att han hade växt i från det men tydligen inte. Han hade ett par andra småbett på armarna och på kinden oxå men inget var låååånga vägar så uppsvullet som den han har i pannan.


Felix ville inte alls bli fotograferad utan hellre krypa till sängs.

Ska bli intressant att se hur det ser ut i morgon bitti. Värre kan det väl knappast bli. Och skulle det nu bli ännu större så får vi åka iväg och kolla upp det hela. Skumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: