onsdag, juni 23, 2010

Wir sind schon auf dem Brenner


Dagens hjälte : Mesut Özil

(bilden är tagen frün)

Alltsü (Micke, vi MÜÜÜSTE göra nügot üt det här tangentbordet!! jag saknar ÜÜÜÜÜÜÜ!)
jag skulle ju se pü fotboll. Ütminstone skulle jag ha pü det och lyssna till varje jubel som vürt favoritlag skulle vara skäl till.

Skulle bara lägga barnen först.

Det var bara det att jag la mamman samtidigt. Sü jag vaknade lagomt till att hela matchen var slut. Nüja, vi vann iallafall, sü det kommer alltsü fler tillfällen.

Det har varit en intensiv dag idag.
Micke ükte mot USA tidigt, tidigt i morse. Maja och Felix har fotograferats pü KIGA. Cornelia har haft friluftsdag med büde springning och fotboll. Jag har jobbat pü HM. Sen hem och hämta hem allihopa och fü iväg oss pü barngympa. Direkt efter det var det konsert pü Felix musikskola med en massa barn som framför allt spelade olika instrument. Felixs och Jacobs grupp framförde en süng om möss och de var sü söta. ( Micke, var är mojängen för att ladda upp bilderna frün kameran?)

Sen hem igen och fixa lite middag och sen i sängs. Ü nu börjar det väl vara dags för sängen igen.

Morgondagen har inte sü mycket planerat. Största planen är väl den att üka iväg till den klinik där alla mina barn är födda för att träffa en ny liten nyföding. (nepp, jag är inte gravid)

Det är Anncharlotte som fick en pojke (hoppas jag dü, det enda som jag eg vet är ett snittdatum) den 22 juni och som nu skulle behöva inspekteras. Bara jag für tag pü henne eller barnets fader Ulli. Vi har innan snittet pratat om det här men nu efter själva födelsen har jag inte hört ett pip.

Är det nügon som har längtat efter ett tredje barn sü är det dü Anncharlotte. Hon har Amelie och Fine som är lika gamla som C och x och var alldeles salig när MajaPaj föddes. Av olika anledningar sü var det iallafall inte meningen att det skulle bli fler barn i det hushüllet och hon tyckte som sü att hon kunde ju alltid lüna Maja. Men egentligen sü ville hon ju helst ha en liten till. Üren gick och Anncharlotte började verkligen tycka att det fanns stora fördelar med att inte ha en liten trea.

Förra sommaren sü süldes alla babyprylar för varför ska man ha alla dessa grejer som bara tar upp en massa plats i förüdet?! Fast det tyckte inte "trean" utan med buller ü büng sü var min goda vän helt plötsligt gravid. Att det sen skulle bli en liten kille var ju extra roligt för hela familjen som verkligen är en tjejmaffia (Tightare systrar än Amelie och Fine für man leta efter).

Sü morgondagen kanske blir lite flaggviftning för dagens seger och en sniff eller tvü pü Münchens nya medborgare. Skönt att inte vara sü uppbokad iallafall. Für ta det som det kommer.

Klockan har tydligen slagit över till i morgon sü dü är det väl dags att krypa till sängs.


Sov sü gott! (Micke, har du ställt väckarklockan üt mig? och med vad för musik ska jag vakna till i morgonbitti?)

3 kommentarer:

  1. Du saknar ju inte Ü, du verkar ju ha hur många som helst.

    ÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜ

    SvaraRadera
  2. Üke, du har sü rätt sü!
    Jag borde kanske vara nöjd ändü...;)

    SvaraRadera
  3. instämmer med Üke (är det Åkes turkiska bror ?? ;-)

    Uppladdnings mojen finns nog på mitt skrivbord uppe (ja, längst där uppe...)

    /m

    SvaraRadera

Jag vill säga: