måndag, mars 02, 2009

Läget?







Det här var segt.


Maja kan nog räknas som helt frisk. (eller är det en sjukdom att hon vill äta hur mycket som helst? det tar liksom aldrig slut!)

Felix börjar att bli lite normal.

Cornelia har inte fått behålla något, som hon har ätit eller druckit, sen fredagen. Idag har hon inte kräkt sen 22 tiden igår...peppar peppar.

Vi har ju varit hemma sen onsdagen och det är inte många knop som vi har gjort. Barnen har helt enkelt inte orkat så mycket mer än att ligga ner och lyssna på böcker eller titta på tv. (förutom att springa på toa eller sträcka sig efter en lämplig hink...) Nån enstaka gång har de spelat Mario Cart men sen har de däckat i en hög.
Vi har haft en tvätthög som mer eller mindre har tagit all plats i tvättstugan. Stort som ett mega-monster. Men åtminstone ett rent sådant! Micke hade en bra dag i går och efter att han bakat semlor ( jag smet iväg och tränade, luft!) så tog han itu med monstertvätten. Väldig många pluspoäng fick min make vill jag lova!
Alla barnen ratade Semlorna men Maja äter gärna själva bullen. Cornelia kom efter ett tag och ville prova men då utan grädde. Vi gör våra försök att med de svenska traditionerna men det är inte alltid som de går hem. Här i Munchen äter man fyllda munkar på fettisdagen och under hela faschingtiden så det är ont om riktiga semlor.

Strax skall kommer Micke hem och jag och Cornelia ska gå till läkaren. Tror inte ens att C orkar gå (det är inte ens långt, ligger vid Löwenbräu) så jag tar med barnvagnen.

Få se om farbror doktorn har nån lösning på det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: