onsdag, mars 18, 2009

Glasögonorm

Onsdagförmiddag och solen skiner.
Otroligt skönt ute.
Cornelia övertalade mig att få ta med sig sin Roller (eller är det Felix nu?) till KIGA.
Funkade ganska bra, om man bortser från gnällkören från syskonen som gärna hade rollat de med.

Om en stund är det dags att hämta C för att ta henne på Språkskolan.
Jag har glasögon idag med och det känns som jag aldrig vaknar ordentligt. Jag har ju ivanliga fall bara glasögon mellan badrum och sängen så det känns lite konstigt.

Hade tänkt att fixa nya fina glasögon i Thailand och allt var frid och fröjd fram till synkontrollen... Optikern var lite fundersam för att det visade sig att jag hade... Synfel! Haha, det var som om de aldrig hade hört talas om brytningsfel!

För att kunna få glasögon med mina styrkor och brytningsfel så skulle det ta alldeles för lång tid så det fanns ingen möjlighet för mig att beställa ett par. De väldigt snygga bågarna släppte jag iallafall inte utan de fick följa med mig till Tyskland. En vacker dag får de säkert även glas i sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: