torsdag, april 15, 2010

Vårrea


Min mormors syster fyller 97 år idag. wow liksom! (här var det meningen att en låt med Pelle Almgren och wow liksom skulle ta plats men efter det senaste bytet av dator så hängde inte you tube med... ni får tänka er " Omåomigen" istället!) Grattis! Sist jag träffade henne (tror jag) var Cornelia 4 månader och Moster Vendla fyllde 90 år. Ett trevligt besök hos en go tant.


Jag har jobbat på morgonen och det är alltid lika roligt att jobba samma dag som en kampanj eller att rean startar. Det jobbas frenetiskt för att få display och prylar på plats. Det är en positiv energi som finns i hela huset och alla jobbar för samma sak. Nu har vårrean startat och det gör att man kan " shoppa" medan man jobbar... Man lägger helt enkelt undan allt som är intressant och så köper man ut det senare. Att ha tre barn och jobba på barnavdelningen har sina fördelar ibland. När jag jobbade på Herravdelningen var det mest Micke som fick känna på fördelarna. Nu för tiden så finns inte herravdelningen kvar i huset så nu ligger Micke istället på minussidan...

Ska jag vara riktigt ärlig så hittade jag inte så mycket den här gången. Men jag såg på lagret att det är en hel del som kommer att reas ut så det gäller att hålla koll på när varorna tas ut i butiken. (eg kan jag välja ut redan på lagret men det hade jag idag inte tid med) På lördag jobbar jag så vi får väl se om det har dykt upp några fynd.

Mitt jobb med Ritter Sport är slut nu. (för den här gången) I stället ska jag jobba med en annan kampanj och denna gång är det Bacardi. Det har gått utmärkt att kombinera mina två jobb så jag ser framemot att sätta igång med den här kampanjen, som börjar i morgon.

Det har varit extra trevligt att jobba hemifrån på förmiddagen de gånger som Micke har jobbat hemifrån. Vi har suttit rygg mot rygg och jobbat och sen ätit lunch tillsammans. Trevligt.
Den här gången kommer det antagligen inte att bli så för Micke ska troligen till Sverige under de två närmsta veckorna.

Nu ska jag gå ut i trädgården där Cornelia, Hannah, Felix, Jakob , Maja och Valentin leker. Det är lite kallt men så länge barnen inte klagar så klagar inte jag.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: