tisdag, april 20, 2010

Naturens krafter

Jag tycker det är häftigt med vulkanutbrottet på Island. Naturen tar för en gångs skull över och bestämmer själv och vi vanliga dödliga får foga oss i det.

Nu är har jag turen att inte vara drabbad av det hela ( inte än iallafall, få väl se hur det ser ut i maj) och Micke som så ofta är på flygande fot är inte fast någonstans i ett främmande land. Nä, han är fast här hemma för egentligen skulle han till Sverige för att stanna där ett bra tag. Har jag ruskig tur så kan han inte åka alls denna vecka. Egentligen har jag inget emot att han åker iväg mot just Sverige men den här gången skulle det vara onekligen bra om han kunde vara hemma på lördag... Jag jobbar nämligen 8-13 och vet inte riktigt vart jag ska trolla bort barnen...

Det bidde Legoland (Hej Åsa!) i söndags och även om det inte var så varmt som utlovat så hade vi det trevligt. Kusin Linnea fick vi inte tag på så vi tog med oss Cornelias kompis Elias. En helgdag med massor av berg och dalbanor och 4d film bidde det och nästan alla somnade i bilen tillbaka. Nästa gång lär det vara varmare och då kan vi göra alla vattenaktiviteterna som finns där.

Idag blir det att jobba hemma med Bacardikampanjen och sen så har C blockflöjtsundervisning och X har musikskola.
Sen - Lekparken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: