tisdag, september 22, 2009

Ruby thuesday

Första gänget av gäster har åkt hem.
Nästa "lass" dyker upp på torsdag.

Det är en stor omställning med barn i skola och Kiga men det går bra. Mycket bra till och med. Cornelia tycker det är jättekul med läxor och den första tog det bara fyra (!) timmar att göra... Haha, tror inte att alla barn la ner så mycket tid på sin teckning som hon gjorde.

Den största omställningen är att ta C till skolan. Prick 07:30 måste vi gå från huset för att hinna vara på skolgården till 07:45. Kl 08.00 hämtas de upp av sin lärare och går in i klassrummet. Fram till i dag har vi minst varit två här hemma och då är det ju inga problem. Värre är det när jag är själv(som idag) och ska få iväg alla till allt. Kiga öppnar nämligen inte förrän kl 08:00...

Nu löste jag det genom att gulla med Ralf som kom cyklande och hämtade upp C. Tack för det! Framöver så ska Cornelia gå själv till skolan men ännu är det inte dags.

2 kommentarer:

  1. Man kan komma långt med att gulla andra!

    SvaraRadera
  2. Å vet du, hans fru Nicole behövde jag inte ens gulla med! Hon ringde under förmiddagen och erbjöd sig att hämta upp C på skolan! Det gav mig en extra timme och det är inte tokigt.

    SvaraRadera

Jag vill säga: