tisdag, september 29, 2009

Jag är en kass värdinna.

C har Hannah här men jag har varken sett eller hört dem sen en timme tillbaka. Maja sover (borde nog väcka henne) X med Jakob på musikskola och Micke är på g hemåt ifrån Bonn (4 timmar före utsatt tid! DET händer inte ofta!)

Jag har lagt ner om att att vara en god värdinna. Jag hinner inte att fundera så mycket på vad vi ska äta, vad vi ska göra osv. Det är de tre trollen som tar min tid och som det mesta kretsar runt. Det lär inte vara några tre rätters middagar hos oss på ett bra tag. Två rätter kan jag nog skrapa ihop men det beror helt på tillfället.

Vill man vara hos oss (mig) får man ta en del av det eller så låta bli. Jag räknar inte med något. Och det ÄR stökigt och bökigt. Det är tomma kylskåp (eller fulla utan innehåll), det är kläder hit och dit, både rena och smutsiga.

Men allt måste rulla på. Tvätt måste plockas undan, skor ställas till rätta. förbereda saker för morgondagen, saker ska återlämnas, kläder är kissiga, barn ska ha mat, barn som är galna måste antingen i sängs eller ut i parken. Borsta, putsa och slänga. Jag kommer inte undan. Jag kan inte smita. Allt är en del av mitt liv och det måste göras. Jag gör vad jag kan och när jag är färdig så försöker jag mig på något extra.
Om jag orkar vill säga.


Vet inte vad jag vill med inlägget.
Innehållet i texten har ändrat riktning en hel bunt gånger och är inte ens det jag från början skrev.

jag gör vad jag kan.

6 kommentarer:

  1. Helt okej! Jag kan komma närsomhelst, är inte så petig av mej!

    SvaraRadera
  2. Du är världens bästa värdinna, för man landar mitt i livet när man hälsar på hos dig. Lix. Puss!

    SvaraRadera
  3. Gäster som kommer och hälsar på och delar vår dag är aldrig ett problem. Det är bara till att komma!

    Värre är det om man tror att man kommer till oss som "Gäst" dvs en sådan som måste underhållas och som inte kan gå upp en trappa efter en handduk eller ett glas vatten utan som vill ha en av mig och det på momangen. Vad jag vill säga är att jag inte hinner serva hela tiden. Så är det bara. Antingen hämtar man handuken/vattnet själv eller väntar tills jag får tillfälle. Ganska självklart men inte alla kan ta det utan vill vara "klassisk" gäst och bli servad.

    SvaraRadera

Jag vill säga: