tisdag, november 01, 2011

Happy Halloween!

Jag vet inte vad det är med Halloween som jag tycker så mycket om. Jag gillar inte skräckfilmer och ruggiga kostymer. Blod och splatter är inte för mig.  Det är nog mer de fina dekorationerna, det ljumma vädret och färgerna som tilltalar mig.

Fina pumpor  med finaste häxan i stan.

Favorit i repris men den här gången är det Cornelia som har dekorerat dem.
 Felix klädde kakfatet så det blev lite extra festligt.
Vi började kvällen med att alla barn samlades hos oss. Det var Theo, Constantin, Leon, Natalie,  Fin och Mia å alla Friesungarna som utgjorde årets gäng.  Vi grundade med pizza innan det var dags att bege oss ut på spökrunda.


Hela glada gänget inför årets Trick or treat-runda. Jag gillar att det är varmt ute så att man kan enklare kan klä ut sig. För vad är det för vits att klä ut sig om man måste ha en tjock bylsig täckjacka över hela härligheten? Alla mina barn ändrade sig åtskilliga gånger innan de till slut bestämde sig för att vara Rapunzel ( Maja) Hermine (Cornelia) och ninja-pizzaman (hm, gissa vem?- Felix!)

 Efter att vi gått vår runda så hamnade vi hos KiGAkompisaen Theo. Väldigt trevligt kväll med pumpasoppa och Italiensk skönsång med girarrkomp. Snacka om fantastisk röst som en inbjuden granne hade. Man fattade inte ett jota om vad hon sjöng om men det spelade ingen som helst roll. Man ville bara höra mer. Barnen avbröt sina lekar när hon började sjunga och det slutade med att de dansade runt henne och njöt av musiken. Coolt!  Cornelia började vid niotiden att säga att hon var trött och somnade i en soffa  under "konserten".  MajaPaja somnade dock inte förrän det var dags att bege oss hemmåt och då i en hög på våra kläder. Ruskigt tur att vi fick skjuts hem för det hade nog varit knepigt att baxa hem de trötta barnen.


Tre väldigt nöjda barn hade jag att lägga i kväll.  Själv är jag oxå nöjd och väldigt glad  över att vi har en hel helgdag i morgon som inte är planerad för fem öre. Jag tror vi ska sova lääänge (fram till 05.58 då Felix kommer in och frågar om det är morgon) och efter frukosten se en film och behålla pyjamasen på hela dagen. Drömma kan man väl alltid?!  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: