måndag, november 07, 2011

Cry me a River

Jag älskar filmer. Jag älskar historier, berättelser och livsöden.

Som filmen "Running on empty"

River Phoenix har huvudrollen (men blev  Oscarnominerad i birollefacket det året. Konstigt).

Filmen är lågmäld. Ingen action alls fastän familjen är på rymmen från FBI.

Allra bäst är River.




Hans tolkning av sårbar tonåring är smärtsam att se. Han spelar bra. Han är inte en perfekt fotomodellkille (fast han såg ut så). Det är inte perfekta kyssar i solnedgångar utan hjärtskärande kärleksförklaringar med hjärtat i handen.
När jag nu skulle se filmen igen efter x antal år så var det lite/mycket spännande, skulle jag tycka om filmen lika mycket som jag gjorde då?

Även om timman var alldeles för sen när vi började att se filmen  och vi fick göra ett antal timmars paus innan vi hade sett hela filmen så är jag fortfarande såld på filmen.


Familj, gemenskap, uppoffring, förståelse och lösgörelse.
Kärlek.

I like.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: