onsdag, maj 20, 2009

Snart sa

Onsdagmorgon och det ar bara tva ganger till att sova tills vi ska flytta. ( C raknar ner varje morgon)

Det ar 30 grader varmt, det ar kaos i hela lagenheten, tre barn som helst vill vara ute (fast just nu ar de pa KIGA) och sa ar det det dar med dopet i morgon...

Jag har fortfarande inte forlikat mig med tanken att vi snart inte bor har. MEN ingen ar mer tacksam an jag att vi snart slipper den har varmen i lagenheten. Det gar ju inte att funka normalt, man vill inte gora nagonting, inte laga mat (da blir det ju annu varmare) inte leka, inte lasa inte nat alls, Bara ga ut. Visst kan man gora det men det ar svart att hinna med nagot annat om man ar ute i en park hela dagen. Sommaren ar lang har sa det finns manga heta dagar.


Gud forbjude att det blir lika varmt i huset! Tank om det skulle vara sa, usch, jag ryser bara av att tanka pa det. Ah, det KAN inte bli lika varmt. Da flyttar jag till Umea och tittar inte tillbaka en endaste sekund... eller natt.

appropa Umea. Det ar ju snart dags for nasta Sverigetripp och da till Umea ar det tankt. Det ar bara det att jag inte bokat inrikesbiljetterna annu... Det ser lovande ut for Micke att komma med, atminstone en svang. Han ska namligen (antagligen) jobba i Stockholm just fore Midsommar och det passar ju bra. Det borde innebara att han kommer upp till Umea atminstone over Midsommar och sen far vi se. Det hela beror pa hur det gar med lagenheten och renoveringen av den. Vi ger jarnet och gor vad vi kan for att han ska kunna folja med men annu vet vi inte utgangen.

Nu ska jag ga och rulla ner ett par flyttkartonger till bilen. Micke kommer hem i kvall fran ett par dagar i Stockholm sa vi ska kora nagra kartonger i kvall.
Sakta men sakert...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: