torsdag, september 05, 2013

No one sleeps when I'm awake


  1. Älskar frukost. Skulle kunna hoppa över alla andra måltider och bara njuta av frukostar.
  2. Favoritblommor är Solrosor och Passionsblommor.
  3. Skulle gärna träna vareviga dag om det var möjligt.
  4. Har aldrig varit särskilt intresserad av att äga hund. Inte förrän 1997, på Fuerte Ventura, då jag träffade en väldigt fin hund och 6 måndader senare köpte jag och Micke Dennis. 2012 blev det plötsligt dags igen. Ett stort beslut och ett av de bästa beslut jag har tagit. Charlie var menad att bo hos oss. 
  5. 13 augusti är ett magiskt datum för mig. 1988 konfirmerade jag mig och träffade fina Anna Wilder. 1993 åkte jag till USA på mitt livs äventyr som Aupair. 1989 hade Orup en konsert i Umeå. Jag sålde biljetter på akademibokhandeln och min första gymnasiekärlek dök upp och ville ha en fribiljett eftersom konserten var på hans födelsedag. Mitt span visade sig gå på min gymnasieskola och var klasskompis till min blivande make.... :)
  6. Älskar papper av alla slag. Känslan, strukturen, lukten-allt!
  7. Vill att det ska vara knäpptyst när man ser på Melodifestivalen. (även om jag har blivit liiite ljudtåligare på senare år)
  8. Tycker om att bada. Allra helst i havet. Ett varmt sådant.
  9. Att skaffa hund var ett större beslut för mig än att bestämma att det var dags att satsa på barn.
  10. Kan laga mat men tycker bara att det är kul när jag har gott om tid. Gräddar helst pannkakor. 
  11. Gillar inte att skriva på Tyska. Är för mycket utlänning för att det ska bli bra. Är ruskigt irriterande att inte kunna uttrycka sig på det sätt som jag vill.
  12. Hösten är en favorit. Älskar färgerna och doften. 
  13. Mammas begravning var det finaste och svåraste jag har gjort.
  14. Har väl sett Winnerbäck sisådär 10-12 ggr. Skulle göra om det i morgon, övermorgon, nästa vecka. alltid.
  15. Dricker helst bubble tea. Grönt te med äppelsmak och litschi bobbas. Vanligt te har minskat drastiskt. (vem hade trott det?) och blir det en kopp så är det oftast tråk Earl grey.
  16. Vann 1997 ett årskort på bio. Gissa om jag såg många filmer!?!
  17.  Om det inte droppar svett från knäna har man inte tagit i tillräckligt på spinningen! Eller hur Åsa?!
  18. De små konsertlokalerna är de bästa!
  19. Favoritdag är söndagar. En hel dag som man kan göra vad man vill å ingen behöver gå och köpa något och man får inte leva om, dvs inte göra en massa "stora jobb". Perfekt dag  med familj och vänner med andra ord.
  20. Reser gärna och upplever andra kulturer. Spelar egentligen ingen roll vart. Att ströva runt i ett nytt område är alltid spännande. 
  21. Har de finaste vänner man kan tänka sig.
  22. Kallade nyfödda Cornelia för en " väldigt fin vovve" på BB. Tur att inte så många förstod svenska!
  23. Orange och grönt är favoritfärger.
  24. Drömmer om att åka på en träningsresa.
  25. Saknar Mamma oerhört mycket. Alla goda råd, dagliga telefonsamtal, all omtänksamhet och allt tjafs som vi har haft under åren. Ingen förstod mig som hon. En bit fattas för alltid.
  26. Att gå in i en tidningsaffär är som att låta ett barn gå in i en godisaffär. 
  27. Ostkrokar är ruskigt goda. Och sällsynta i Tyskland.
  28. Köper fortfarande Cdskivor.(men det blir svårare och svårare även i Tyskland) Gillar att kunna hålla i dem i handen. 
  29. Är ingen prylfreak.
  30. Är glad och stolt över mina två syskon. Vi har haft turen att få de finaste föräldrar man kan tänka sig. 
  31. Skulle vilja öppna ett musikcafe.
  32. Älskar frukost på sängen. 
  33. Beställde förra året världens finaste virkade filt. En filt att bli varm och glad av! Marie som har gjort den har efter det blivit en fin FB-vän. Gillar kreativa människor.
  34. Har noll kordination men skulle vilja kunna dansa en avancerad koreografi.
  35. Har svårt att gå och lägga mig i tid. Det är ju på kvällen som alla kreativa tankar kommer och  man har helt plötsligt tid...
  36. Har stora krav på mig själv. Undviker att börja med saker för att jag vet att jag inte blir nöjd. Då kan det vara lättare att inte börja alls eller börja i sista sekund för då blir det som det blir...
  37. Mitt år i USA och åren i Tyskland har gjort mig till en mycket öppnare och tolerantare person. Min värld är inte den enda rätta. Det finns många olika sätt att leva och tänka på. Oerhört nyttigt!
  38. Har väldens finaste Moster. Mitt Monster, mitt bollplank, min tillrättavisare, min knäppis, mitt rättesnöre. Min finaste. 
  39. Bland det coolaste jag har gjort är att föda barn. Vilket äventyr att få vara med om en förlossning. Om jag slapp att vara gravid så skulle jag gladeligen föda något barn om året.  (nåja...)
  40. Skulle hellre bli blind än döv. Hur skulle jag överleva utan Musik?

Det här är jag. 
40 år and counting.



2 kommentarer:

  1. GRATTISKRAMAR PA DIN DAG! Härligt att bli sa överraskad:-)))

    SvaraRadera
  2. ja,nog var det en överrasking som heter duga det! Kram!

    SvaraRadera

Jag vill säga: