söndag, februari 07, 2010

racing...


Igår var linnea på besök hos födelsebarnet Felix.
Det kördes bilbana (felix körde till största del med Polis Porschen) och alla andra fick vara boven (en typ "Fast and Furious" bil)...



Vi åt tårta, negerbollar (ja, jag vet att man inte skall kalla dem så...men det har de alltid hetat och kommer att fortsätta heta det för mig)

Firandet avslutades på Bergmanns som vanligt när någon fyller år i vår familj. Mexicansk schnitzel för mig, spatzen med sås till barnen och Linnea tog en Schnitzel med peppar/gräddsås. Gott som vanligt. Felix somnade på Bergmanns. Vi släppte av Linnea på Hbf och åkte hem...Hemma vaknade Felix och undrade var Linnea var?

hon har åkt hem...meddelade vi honom...varvid han utbrister "Men hon var ju eingeladen (inbjuden)! -då får man ju stanna länge...".
Om värden somnar, så antar jag att man får lämna festen eller?

Kvällen avslutades med flimen "Rövaren Hotzenplotz" som är en otäck rövare som har sju knivar och en pepparpistol....roligt gjord film som barnen gillar.



Hursom helst skulle Hanna sova hos oss, men hon ändrade sig och skall komma nu på morgonen...Felix får besök av Nathalie.

/Micke

2 kommentarer:

  1. Linnea har du provat paprika snitzel, om inte så måste du göra det. Den är godomligt god.
    kram från faster

    SvaraRadera
  2. hon tog det förra gången hon var där...

    /m

    SvaraRadera

Jag vill säga: