fredag, januari 18, 2013

Nur noch kurz die Welt retten

Jag, Cornelia och Charlie är hundvakt hemma hos Felixs klasskompis Leon. Leon firar idag sin födelsedag och hela hans familj är med pa kalaset sa vi har fatt äran att passa pa deras valp Loui som är 4,5 manader. Micke är ju allergisk och vi vill inte chansa sa darför kan vi inte passa pa hunden hemma hos oss. Loui är en Papillon och han och Charlie gillar att busa med varandra.

Just nu ligger Charlie i mitt knä och Loui ligger utslagen i sin korg. Cornelia gör sina läxor och jag fryser.  Att alla tyskar ska ha det sa ruskigt kallt hemma hos sig! Brukar ta med mig extra tröja och sockar men det glömde jag helt idag.

Vi har massor av snö sen ett par dagar och inte en endaste gang har vi haft möjlighet att aka kälke. Tidigast pa söndag har vi möjlighet men inte ens da har vi sa mycket tid. Det är nämligen Faschingfest med maskerad i den sportförening som barnen är med i. Det ska bli kul att ga pa festen. Cornelia och Maja har planer att klä ut sig till Indiska dansare. Vi hittade en pase med kläder som Micke köpte till barnen när han var där för natt ar sedan. Av nagon anledning har vi glömt bort den pasen och nu när den dök upp i faschingtider sa blev det ganska sa givet vilket tema barnen skulle satsa pa. Felix vet jag inte riktigt vad han har tänkt sig men det blir nog nagot bra.

Nu hojtar Cornelia att hon är hungrig sa vi ska ta hundarna ut pa en sväng och ga till affären och köpa ett par frallor för gofika.

Hej sa länge!

En av dagens favoritlatar, har i liveversion:




(lat nr tva kommer efter var promenad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: