torsdag, december 10, 2009

Early morning

Bilden är inte riktigt från i morse men nästan...



Maja satte sig rakt upp i vår säng och deklarerade att " nu är det morgon". Hon påpekade det ett antal gånger så jag gav upp till slut för jag trodde att det ändå var dags att stiga upp. Maja hämtade mina glasögon och då kunde jag se vad klockan var...03.11

Efter att ha sett det var jag inte lika sugen på att stiga upp.

Maja gav sig dock inte så vi gick ner till vardagsrummet och jag visade att det var alldeles mörkt ute och att tv fungerade inte vid den tiden. Maja var ganska så nöjd att bara sitta i mitt knä i oranga-stolen, trots att det var bäcksvart i rummet.

Där satt vi tills vi hörde Felix ropa på mamma. Blixtsnabbt svarade Maja att vi är i vardagsrummet och tvn fungerar inte. Felix kom stapplande ner, halvsovande och sa att han inte kunde sova.

Jag lyckades övertala båda två om att vi skulle lägga oss i min säng en stund. Klockan var nu strax efter fyra och vi somnade alla tre ganska så snabbt.

I dag är jag lite trött...

Det är Malindagen och det ska naturligtvis firas ordentligt. Min mamma, jag och Cornelia har alla det namnet så vi brukar gratta varandra. (sch, så mycket mer firande än att säga grattis brukar det inte direkt vara men man vet aldrig)

Naturligtvis grattar vi även Malin i Karlstad! puss på dig!!

Early morning med AHA

5 kommentarer:

  1. Maja är inte sig riktigt lik sen vi sist sågs.

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående skribent... Har Maja "nallat" ur chokladkalendern ;) ?

    SvaraRadera
  3. Det är Maja som hon ser ut efter att ha ätit amerikanska pannkakor med Nutella! Bilden togs för två veckor sedan.

    Majas utseende har ändrats jättemycket sedan hon klippte håret. Hon har liksom blivit...äldre. Klokare och mognare på alla vis..;) Själv säger hon fortfarande att hon är en kille.

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott Malin Martina!

    SvaraRadera
  5. Tack tack!

    Där fick ni pluspoäng! ;)

    SvaraRadera

Jag vill säga: