tisdag, maj 26, 2009

Flytt

Idag är jag i lägenheten för första gången sen i fredags då vi flyttade de mesta grejorna.

Det är tokstökigt och rörigt här. lite grejer här, lite grejor där. En hel garderob som inte är tömd. En matta, äpplen, kritor och en massa andra saker.

Jag är här medan jag väntar på att det ska bli dags att hämta C och X från Kindergarten för att sen ta C till Musikskolan. Maja sover i barnvagnen på nedervåningen.

Det är aningen körigt att bo på ett ställe och ha KIGA på ett annat. Idag är dag två och vi lär oss mer och mer efterhand om hur vi ska lägga upp det på bästa sätt.

Fast allt lär väl rasera nästa vecka då Micke ska till England i 4 dagar.

jaja.

Huset är fantastiskt.
Det är underbart att ha en trädgård. Särskilt när det är 30 grader i skuggan.
Vi har gott om plats och det kommer att bli jättebra. (särskilt när vi har telefon och dator igen)

Men det luktar inte "hemma".
Inte som här i den svinvarma, röriga lägenheten.
Här där det känns och luktar som hemma.

1 kommentar:

  1. Doften kommer snart, jag lovar! *trösta*
    Kram Maria H

    SvaraRadera

Jag vill säga: