tisdag, augusti 24, 2010

Running in the family*

När vi kom hem från Sverige så fanns det en stor hög med post på hallgolvet. Mest reklam och allehanda onyttigheter. Det var egenligen bara ett brev som stack ut.

Det är ett brev från Domstolen i Fürstenfeldbrück som är på jakt efter efterlevande från en man här i Tyskland! Jag har inte så många släktingar här i Tyskland och de få jag har har jag ganska bra koll på vad de heter. Namnet i brevet känner jag inte alls igen och ingen klocka ringde hos pappa när jag ringde och frågade honom. ("det är nog ett skämt" sa han). Det är kanske Mamma som jag borde fråga, kanske hade hon ihop det med ett gäng tyskar i början av sjuttiotalet! Moster har garanterat att jag är Mammas dotter så det behöver jag åtminstone inte fundera på. ;)

Det som är väldigt skumt är att man har hittat igen mig och inte pappa som borde vara den som är mer intressant. I brevet stod det att de ville att jag skulle ta kontakt med med domstolen. Det har jag oxå gjort men har inte blivit så mycket klokare eftersom den som hade hand om ärendet var upptagen just då. Senare under dagen så ska de ringa och jag får då kanske lite klarhet i ämnet.

Jag gissar att lösningen inte är såå spännande men nyfiken blir man iallafall!


*Running in the family
Level 42
1987

2 kommentarer:

  1. Åååkej? Med tanke på hur många spam-mail jag får på det temat blir jag jättemisstänksam. Du har kollat att det verkligen är en äkta domstol? (Allvarligt!)

    Om de säger "du har ärvt en miljon euro, du behöver bara betala de här administrationskostnaderna för att få ut pengarna" så betala inte...

    SvaraRadera
  2. Nixon, jag förstår hur du tänker, men det här är/var ett äkta brev. Jag blev som tur/tyvärr varken fattigare eller rikare av det.

    SvaraRadera

Jag vill säga: