måndag, maj 24, 2010

I sommarens soliga dagar

Mina dagar tillsammans med barnen i Vännfors är nästan slut. Det blir en kort sväng för barnen den här gången men 4 dagar är mer än inget. I morgon åker vi nämligen till Holmsund och efter en stärkande natts sömn så åker barnen vidare med Farmor och Farfar mot Mariefred och jag blir lämnad ensam kvar i ett par dagar innan det är dags att ta flyget mot Stockholm och vidare mot Mariefred.

Jag har inte tagit kontakt med någon av mina vänner, förutom de som jag under de senaste dagarna har stött på här i byn. Har inte åkt någonstans förutom till KlippÅsa som är ledare för en Mulleskola och vi fick hänga med och lära oss olika bajssorter! (en given hit bland mina barn) Att promenadvägen hade blivit översvämmad gjorde det hela väldigt spännande men vi var ett par starka själar som bar över barnen till fastlandet.

Solen skiner och alla säger att det inte är så varmt men vi njuter. Barnen nästan bor på studsmattan och trivs med att springa in och ut. Underbart att Maja har blivit så pass stor att man inte måste passa på henne hela tiden. Hon är ganska så "litbar" nu förtiden.

Vi har det alltså väldigt bra, även om det hade varit ännu bättre om Micke hade varit här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill säga: